Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.8.2017, Milan Šurkala, aktualita
Čína chce vyvinout vlastní systém rychlovlaků konkurujících Hyperloopu Elona Muska. Nový systém bude podobný tomu od zmíněného vizionáře, ale ve své třetí generaci má být 4-5× rychlejší než dnešní běžná dopravní letadla. 
mrmysak (111) | 1.9.201713:40
Myslite ten nemecky Maglev v SHG jel jsem s nim z letiste a je pravda e to utika :­-)
Odpovědět1  0
spoock (11) | 1.9.201712:04
takže 4k nám pomalu proniká i do vlakové dopravy, hezké
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 1.9.201710:47
A není co řešit. Na rozdíl od ostatních, Čína v pohodě nacpe do vývoje miliardy. A postaví to, bez ohledu na protesty ekologistických vyděračů.
Odpovědět1  1
Aros (547) | 4.9.201713:16
No, ono by to mělo být i ekologické... Spíš je problém v tom, že nemají problém 1­) prohlásit něco tak nejistého v začátcích vývoje a spoléhat, že to nevolníci s nasazením vlastních životů ­"nějak dodělají­" 2­) Postavit něco takového i se známými bezpečnostními problémy a bez důkladného testování.
Odpovědět2  0
snajprik (1680) | 31.8.201711:45
Ono to nieje zly napad urobiť sieť potrubi s ktorych by sa vysaval vzduch. Pri poruche by sa dostal vzduch do potrubia a tym by automaticky spomalil vlak.
Na tom principe by sa dali posielať aj vesmirne lode na obežnu drahu, len konec tunela by bol skoro vertikalny.
Odpovědět2  1
ZipX (192) | 31.8.201711:57
len kôli gravitacii nemozes staviat takyto tunel na zemi, pokial chces posielat vesmirne lode na obeznu drahu.. lepsie by to bolo postavit vo vesmire a nasledne spustit na zem, alebo este lepsie staviat vesmirne lode na mesiaci :D a napr pouzit AI na ich ovladanie
Odpovědět1  2
snajprik (1680) | 31.8.201714:17
Myslel som to tak, že na zemi by sa kapsula s raketou rozbehla na cca 4 machy a na konci by smeroval tunel vertikalne, obluk cca 1km tymto by ušetrili cca 50% paliva.
Ale tiež by nebolo od veci niečo take ako cern postaviť na obežnej drahe a urychlovať družice v antigravitačnom poli a strielať ich do vesmiru :)
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 1.9.201715:05
Mám dojem, že mnohem jednodušší je vzít to jako Virgin. Naložit na obří letadlo a raketu vypusis sice jen v rychlosit těsně pod 1mach, ale z výšky 20 km.
Odpovědět0  0
kuban (123) | 1.9.201716:07
jedná se o tragické nepochopení orbitální mechaniky
rakety se nevypouští kolmo od země ­(pouze při startu z odpalovací rampy kvůli strukturální pevnosti + aerodynamice rakety a kvůli rychlejšímu překonání hustějších vrstev atmosféry, ihned po odlepení z rampy raketa čím dál více mění směr na horizontální­)
důležité je dosažení rychlosti cca 28.000,­- km­/h ­(24 Mach­) rovnoběžně se zemí ­(říká se tomu orbitální dráha­)
pokud by došlo k vypuštění vertikálně nahoru rychlostí menší než přibližně 40.500 km­/h ­(34 Mach­), raketa by zase spadla hezky zpátky na zem

(mimochodem existence antigravitačního pole je velice zajímavé sci­-fi ;­)

k tématu ­- zajímalo by mě vyřešení otázky rázových vln při překonání 1M v těsném tunelu a s tím související zabezpečení při narušení ­"vakua­" ­(z technických důvodů nízkého tlaku odpovídajícího výšce max. cca 30km­) ­- náraz vlaku do prudce expandujícího vzduchu by mohl nejenom efektivně ­(+efektně­) zpomalit vlak na 0 km­/h během několika sekund, ale i účelně rozložit na velmi malé díly pro rychlejší odstranění z tunelu z důvodu rekonstrukce trati
Odpovědět5  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.