Myslite ten nemecky Maglev v SHG jel jsem s nim z letiste a je pravda e to utika :-)
Odpovědět1 0
takže 4k nám pomalu proniká i do vlakové dopravy, hezké
Odpovědět0 0
A není co řešit. Na rozdíl od ostatních, Čína v pohodě nacpe do vývoje miliardy. A postaví to, bez ohledu na protesty ekologistických vyděračů.
Odpovědět1 1
No, ono by to mělo být i ekologické... Spíš je problém v tom, že nemají problém 1) prohlásit něco tak nejistého v začátcích vývoje a spoléhat, že to nevolníci s nasazením vlastních životů "nějak dodělají" 2) Postavit něco takového i se známými bezpečnostními problémy a bez důkladného testování.
Odpovědět2 0
Ono to nieje zly napad urobiť sieť potrubi s ktorych by sa vysaval vzduch. Pri poruche by sa dostal vzduch do potrubia a tym by automaticky spomalil vlak.
Na tom principe by sa dali posielať aj vesmirne lode na obežnu drahu, len konec tunela by bol skoro vertikalny.
Odpovědět2 1
len kôli gravitacii nemozes staviat takyto tunel na zemi, pokial chces posielat vesmirne lode na obeznu drahu.. lepsie by to bolo postavit vo vesmire a nasledne spustit na zem, alebo este lepsie staviat vesmirne lode na mesiaci :D a napr pouzit AI na ich ovladanie
Odpovědět1 2
Myslel som to tak, že na zemi by sa kapsula s raketou rozbehla na cca 4 machy a na konci by smeroval tunel vertikalne, obluk cca 1km tymto by ušetrili cca 50% paliva.
Ale tiež by nebolo od veci niečo take ako cern postaviť na obežnej drahe a urychlovať družice v antigravitačnom poli a strielať ich do vesmiru :)
Odpovědět1 1
Mám dojem, že mnohem jednodušší je vzít to jako Virgin. Naložit na obří letadlo a raketu vypusis sice jen v rychlosit těsně pod 1mach, ale z výšky 20 km.
Odpovědět0 0
jedná se o tragické nepochopení orbitální mechaniky
rakety se nevypouští kolmo od země (pouze při startu z odpalovací rampy kvůli strukturální pevnosti + aerodynamice rakety a kvůli rychlejšímu překonání hustějších vrstev atmosféry, ihned po odlepení z rampy raketa čím dál více mění směr na horizontální)
důležité je dosažení rychlosti cca 28.000,- km/h (24 Mach) rovnoběžně se zemí (říká se tomu orbitální dráha)
pokud by došlo k vypuštění vertikálně nahoru rychlostí menší než přibližně 40.500 km/h (34 Mach), raketa by zase spadla hezky zpátky na zem
(mimochodem existence antigravitačního pole je velice zajímavé sci-fi ;)
k tématu - zajímalo by mě vyřešení otázky rázových vln při překonání 1M v těsném tunelu a s tím související zabezpečení při narušení "vakua" (z technických důvodů nízkého tlaku odpovídajícího výšce max. cca 30km) - náraz vlaku do prudce expandujícího vzduchu by mohl nejenom efektivně (+efektně) zpomalit vlak na 0 km/h během několika sekund, ale i účelně rozložit na velmi malé díly pro rychlejší odstranění z tunelu z důvodu rekonstrukce trati
Odpovědět5 0